
Da jeg 2019 opsagde mit job for sammen med min mand at blive plejeforælder, var en af mine drømme at lære at dreje ler.
I dag har jeg mit eget værksted og bruger meget af min fritid ved drejeskiven.
Jeg laver brugskunst og arbejder kun i stentøjsler, hvilket betyder, at tingene kan tåle brug i ovn, mikroovn og opvaskemaskine.
Jeg arbejder med det enkle udtryk og kan bedst lide afdæmpede og støvede farver – de udtrykker for mig noget tidløst og en ro, som jeg synes klæder det langtidsholdbare og uforgængelige materiale.
Man er heldig, når man finder en hobby, som tager så hårdt fat i én, at man forsvinder, når man er fordybet – den hobby har jeg fået i leret.
ALT ER LAVET I STENTØJ OG TÅLER BRUG I KØKKENET – DVS MASINOPVASK, OVN OG MIKROOVN

