
Helle Leth har malet siden 1997 og har primært solgt sin kunst gennem sit netværk og fra sit galleri Helles Atelier i Randers. Helle har de senere år udstillet bl.a. i Galleri JUUL i Nordsjælland, og i forskellige gallerier i Skagen, herunder på Galleri Grenen – Grenen Kunstmuseum, i Juelsminde og Risskov samt på Kunst for Alle i København og Århus.
Helle Leth udtaler: “Jeg maler fordi jeg ikke kan lade være. At være kunstner og at male er naturligt for mig. Jeg lader mig fører af intuition og nysgerrighed. Kunst er for mig lig med frihed”.
“Jeg elsker at gå på stranden og følge årstidernes og vejrets skriften. Havet – stranden – sten og tang præger mine værkers farver og form. Naturen omkring Ebeltoft og Mols er mit fristed. Her finder jeg inspiration, energi og ideer til min kunst”.
”Naturens materialer finder ofte vej ind i min kunst, som en integreret del af det endelige værk. Jeg er ikke bundet af en bestemt stil eller retning. Mine værker er et udtryk for stemning og inspiration opstået i processen.

